שאלות ותשובות
נושאי השאלות:
- ESC (בקרת יציבות אלקטרונית)
- ABS (מערכת למניעת נעילה בבלימה)
- כריות אוויר
- חלון גג
- גלגלי מגנזיום
- הבדל דגם S לSX
- מספר דלתות
- סוג שמן
- פירוק רדיו
- טיפול תקופתי
- צריכת דלק
- מנוע חסר כח
- דפיקות ונורות תקלה
- מרכב לא עולה חזרה
- מד מהירות לא עובד
- נורת CHECK CONTROL
- ידית הילוכים תקועה במצב ידני
- ידית הילוכים תקועה בP
- נורית שרות נדלקת
- בעייה בגיר
- נורת antipollution
- מיקום פילטר מזגן
- בעיות חשמל לאחר התרוקנות מצבר
- הילוך תקוע
- תיבות הילוכים
- סוג דלק
- מחירון 2007 יד שנייה
- מחירון 2005 יד שנייה
- מחירון 2003
- נתוני מצבר
- מזגן מוציא חום מצד שמאל
בטיחות
-
ESC (בקרת יציבות אלקטרונית)
- האם קיימות גרסאות עם בקרת יציבות אלקטרונית?
-
-
קיים בחלק מהגרסאות
-
-
ABS (מערכת למניעת נעילה בבלימה)
- האם קיימות גרסאות עם מערכת ABS?
-
-
קיים
-
-
כריות אוויר
- כמה כריות אוויר יש לגרסאות השונות של הרכב?
-
-
6 ו-7
-
אבזור
-
חלון גג
- האם קיימות גרסאות עם חלון גג?
-
-
קיים בחלק מהגרסאות
-
-
גלגלי מגנזיום
- האם קיימות גרסאות עם גלגלי מגנזיום?
-
-
קיים בחלק מהגרסאות
-
מרכב
-
מספר דלתות
- כמה דלתות יש לרכב?
-
-
5
-
אחזקה
-
פירוק רדיו
- איך מפרקים את מכשיר הרדיו?
-
-
בצידי הרדיו יש שני פאנלים. יש להוציא אותם החוצה בעזרת כלי שטוח כלשהו (דבומה לקצה של סכין). לאחר ההוצעה, יש להבריג החוצה בורג אחד מכל צד. ברגע שסיימת את זה, ניתן לשלוף את הרדיו החוצה. להסבר וידאיו http://www.youtube.com/watch?v=Ti95fknjhtM
-
התשובה שקיבלתי היא מצוינת ונכונה לאור הניסיון תודה רבה!! מסתבר ב5C 2007 הוא צורה חדשה ושם הרדיו הוא אחר אם תוכלו לעזור אודה
-
ברדיו החדש יש לדחוף לשני החורים (בציד ימין ובצד שמאל) משהו דמוי צינור בקוטר המתאים, עדיף חוט תייל עבה שקצה אחד נמצא בחור הימני והקצה השני נמצא בחור השמאלי. כאשר החוט בפנים, יש למשוך החוצה את הרדיו. http://www.carz.co.il/gen/135/images/#11838
-
תודה עבור ההסבר הצלחתי להוציא את הרדיו ב 2007 שוב תודה
-
אמינות
-
מנוע חסר כח
- לאחרונה קיבלתי כמה הודעות שגיאה וכל מוסך אומר לי משהו אחר ותוקע לי מחיר אחר... זה התחיל בעליות כשקיבלתי הודעה: Unblock Diesel Filter. ובהמשך בהודעה Anti Pollution Fault. וגם ESP/ASR not functioning. ואז האוטו נכנס למצב צליעה שבו המנוע עובד בחצי כוח. האוטו גם משמיע מין שריקה כזו רוב הזמן. בדקתי וחקרתי את העניין בכמה פורומים כולל בחו"ל והכיוון המסתמן הוא הממיר הקטליטי אבל אני לא בטוח. מה דעתך? תודה.
-
-
איזה מנוע במכונית, בנזין או דיזל?. לא כדאי להחליף סתם חלקים בלי איבחון מדויק יותר ולזרוק כסף לשווא ובלי לפתור הבעיה. אני מכיר מוסכים פרטיים (לא מורשי היבואן) שהנם מקצועיים מאוד ומומחים למכוניות סיטרואן ופז'ו, בת"א וחולון ואולי אחד מהם יתאים לך (אז כתוב ותקבל את פרטיהם). בברכה - רפי לין
-
המנוע הוא מנוע דיזל. אני יכול גם להוסיף שכאשר אני מקבל את הודעות השגיאה האלה או קצת לפני אני מריח ריח כאילו שאין סינון של השריפה של הדיזל (טוב, זו השערה שלי כמובן...) כלומר אני מריח איח כמו של האוטובוסים של פעם אתה זוכר? זה תורם לי למסקנה שמשהו שם לא בסדר באמת בממיר הקטליטי....
-
רפי וכל האחרים אני ארחיב קצת ואספר את הרקע... אני צריך עזרה דחופה פה כי אני בבעיה עם האוטו הזה... העניין הוא שאני גר בחו"ל וכותב לכם מצ'כיה. אני גר מחוץ לפראג באיזור הררי (כאן לא מריך לנסוע לגליל העליון או לרמת הגולן בשביל קצת הרים...:-) ) אני לקחתי את הרכב ל-3 מוסכים שונים וכל אחד נתן לי סיפור אחר. (הם די תחמנים פה כמו בישראל רק טיפה פחות...) בקיצור אני ממש אובד עיצות וממש אין לי מי שיעזור לי פה...החברים של חברה שלי פה כולם אמנים גך שהידיעה שלהם בנושא מכוניות לא גבוהה במיוחד..(במוצרט הם דווקט טובים...:-) בקיצור הרכב ברגע שאני מתחיל לטפס פה את ההרים נכנס למצב צליעה (ככה קראתי שזה נקרא בפואומים באנגלית) ובקיצור אני חייב את העזרה שלכם אחרת אני פשוט תקוע פה באמצע ההרים בלי יכולת לצאת מזה... הבעיות התחילו מייד כשעברתי לאיזור לפני חודשיים וכחודש לאחר שקניתי את הרכב. מכל המחקר שאני עשיתי פה (כדי לא לסמוך על עוד כמה מוסכים שישגעו אותי) הבעיה די נפוצה והודעת השגיאה Anti Pollution Fault נפוצה ומצביעה על סתימה של הממיר הקטיליטי. לזה מצטרף כאמור איח כזה כמו שהיה יוצא מהאוטובוסים של פעם שדי מכוון אותי לכיוון הזה. הבעיה קצת היא שראשית אני צריך עוד כמה אישורים לכיוון הזה ושנית שהודעת השגיאה הזו באה עם עוד כמה הודעות שגיאה Unblock Diesel Filter ועוד הודעה שמגיעה רק לפעמים ESP/ASR Not Functioning. לאוטו יש עוד כמה בעיות כמו שהמזגן הפסיק לעבוד ועוד כמה קישקושים אז לקחתי את האוטו למוסך המרכזי והגנובים האלה רצו ממני 112,000 קרונות צ'כיות שזה בערך כפול ממה שעלה לי האוטו :-) אז כמובן שלא הסכמתי ויש לי כאן את דפי הדיאגנוזה שלהם שבמקרה הצורך פשוט אנסה לפנות למתורגמן ולתרגם לאנגלית... המוסך המרכזי אגב אמר שצאיך להחליך משהו בנושא הטורבו לעומת המוסך הקודם שאמר אם הבנתי נכון שיש מסנן חלקיקים באגזוז שצריך להחליף והוא כפי הנראה התכוון לממיר הקטליטי והוא כפי הנראה בעל הדיאגנוזה הנכונה. אבל האוטו כאשר אני לוחץ על הגז אפילו ממהירות אפס מבצע שריקה כזו אבל לא תמיד וזה קטע שקצת מבלבל אותי שאולי הסיפור זה לא הממיר הקטיליטי אין לי מושג. בבקשה בבקשה חברים את עזרתכם אני תקוע פה באמצע ההרים עם זה וחייב את עזרתכם...תודה תודה לעונים.
-
-
מד מהירות לא עובד
- ברשותי סיטרואן C5 שנת 2002 ומד המהירות בלוח השעונים לא עובד בכלל, יתר השעונים (שעוני הסל"ד, הדלק והקילומטרים תקינים) האם ידוע על התקלה ואיך אפשר לפתור אותה?
-
-
מכיוון שמונה הק"מ מרחק) פועל, אז המסקנה היא שהתקלה נעוצה בלוח השעונים עצמו והפתרון לכך הנו במכון ספידומטרים ומחוונים לרכב. מהיכן אתה בארץ?, כי אולי ניתן יהיה לכוונך למכון טוב ומקצועי באזורך. בברכה - רפי לין
-
תודה על התשובה המהירה, אני גר בראשון לציון האם כדאי לי לגשת למוסך סיטרואן או ישירות למכון המטפל בספידומטורים ?
-
גש אל המקצוענים פניאל ורפי שכאן: http://www.musach.co.il/details.asp?id=133 זהב המקום הכי מתאים ונכון. בהצלחה ובברכה - רפי לין
-
-
נורת CHECK CONTROL
- נורית chek control מופיעה במסך של סיטוראן C5 מה צריך לעשות?
-
-
נורה זאת מעידה על תקלה במע' ניהול המנוע שכוללת את מע' ההצתה, מע' הזרקת דלק ומערכות להקטנת זיהום אויר על כל חיישניהן ורכיביהן. צריך לגשת למוסך שמתמחה ומכיר היטב את מכוניות סיטרואן ולהתחבר עם מחשב/סורק איבחון תקלות ולראות מה מקור הבעייה. אם תכתוב מהיכן אתה בארץ, אז אולי ניתן יהיה לכוונך למוסך מקצועי ואמין באזורך. בברכה - רפי לין
-
-
ידית הילוכים תקועה במצב ידני
- שלום ברשותי שנת 2004 רכב ללא תקלות לפני יומיים הידית של ההילוכים הוכנסה למצב ידני ותקועה ללא אפשרות חזרה לשום מצב לפי לוח השעונים הגיר במצב נאוטרל הרכב מניע כל ניסיון להזיז את ידית ההילוכים נכשל הרכב לא זז מה ניתן לבדוק?
-
-
נמסר לי ע"י אורן מ"אורן שרותי רכב" שהנו מומחה למכוניות פז'ו וסיטרואן המידע הזה: "התקלה מקורה בפין פלסטיק שנשבר ותוקע את הידית, לצערו הוא צריך לגרור את הרכב אלינו. בחברה מחליפים את ידית ההילוכים בשלמותה בעלות של כ 2500 ש"ח. לנו יש פתרון יצירתי, פין מנחושת שיצרנו שפותר את הבעיה לצמיתות, עם אחריות ללא הגבלת זמן." אם אתה מאזור המרכז אני ממליץ לך לתאם ולהביא המכונית אליו ופרטיו כאן: http://www.musach.co.il/details.asp?id=570 בברכה - רפי לין
-
-
ידית הילוכים תקועה בP
- יש לי סיטרואן יד ראשונה 2003 לא נסעתי בה קרוב לחודש בגלל מערכת הצתה החלפתי את סלילי הצתה האוטו מניע אבל הפתעה היא שידית ההילוכים תקועה ב P מה עלי לעשות?
-
-
האם לחצת על דוושת הבלם, כי רק כשהיא לחוצה ניתן להוציא את ידית ההילוכים ממצב P. אם לחצת ועדיין הידית הילוכים תקועה, אז יתכן שמלג אורות הבלם אינו תקין ולכן ידית ההילוכים נותרת במצב P. בברכה - רפי לין
-
לעיתים נתקעת הכדורית בתחתית ידית ההילוכים, ואז צריך לפרק את הידית ולשחרר אותה. כמו כן תנסה בתוך התא מנוע מצד ימין למשוך את הזרוע מהגיר.. לי הנ"ל עזר בשני מקרים נפרדים..
-
-
נורית שרות נדלקת
- יש לי רכב C5 שנת 2006 ,כל בוקר לאחר נסיעה של 2/3 ק"מ נורית השרות נדלקת וכל הנוריות של הנוריות בסקלת ההילוכים נדלקות , אני עוצר את הרכב מכבה את המנוע מניע מחדש התקלה נעלמת עד למחרת, כאשר התקלה מופיעה אני מרגיש שינוי בסחיבה של האוטו, מה זה? ומה העלות לפתרון תקלה זו.
-
בעייה בגיר
- קניתי שנת 2008 עשיתי טיפול כולל החלפת שסתומים לגיר מזה כמה ימים מופיע אצלי מנורה SERVICE והסקאלה של ההילוכים תקועה על R היום הופיע אצלי התראה GEAR BOX DEAFULTY לטענת המוסך זה לא קריטי כי ישנו שסתום בידית ההילוכים שצריך להחליף וזה סובל דיחוי אני לא רגוע חושש מבעיה יותר רצינית לציין ששבדיקה ממוחשבת הגיר במצב תקין
-
נורת antipollution
- נדלקה מנורה ובצג כתוב ANTIPOLLUTION FAULT האם אפשר לנסוע למוסך האם זה משהו קריטי?
-
-
ניתן לנסוע עם המכונית למוסך. לרוב נורה זאת מתריעה על תקלה במע' ההצתה, הזרקת הדלק, אביזרי מניעת זיהון אויר וחיישני מערכות אלו. כמעט כל פגם במערכות אלו עלול לגרום לזיהום אויר מוגבר. בברכה - רפי לין
-
גם לי נדלקה מנורת אזהרה antipollution fault דיברתי אם מוסכניק פרטי שעובד בבית לפני שהבנתי שייש לי בעיה בקטע של זיהום אויר והוא אמר לי להוציא את הפלוס מהמצבר ל5 דקות לסובב את הסוויץ ברכב חצי סיבוב שידלקו המנורות ולכבות שוב בלי הנעה ובפעם השניה לסובב ולהניע בסיבוב השני לא הונע לי הרכב היה סטרטר רק אחרי חצי דקה כנראה שהתאפס המחשב של הרכב ואז הצלחתי להניע. השאלה שלי היא מהרגע שעשיתי את זה התחילו להיות לי בעיות ותקלות ברכב אם זה המערכת שהייתה מתכבת לבד ממשיכה לעבות חלונות שהיו נסגרים מהשלט המקורי לא ניסגרים חלק כן חלק לא בשמשה הקדמית ברגע שהווישר עובד ויש מים לניקוי השמשה שאר החלונות ברכב נסגרים לבד עכשיו לא מה אני עושה אני ישמח על כל תשובה שתעזור לי הרכב c5 מודל 2003
-
קבלת עצה רעה ולא נכונה. בהרבה מכוניות מודרניות ניתוק מתח מהרכב גורם למחיקת זכרונות ברכב החל מפיקודי חלונות ונעילת גלתות, דרך זכרונות רדיו ו/או נעלית הקוד שלו וכלה בזכרונות מחשב ניהול המנוע. נראה שכעת אין מנוס אלא לגשת למוסך מתמחה במכוניות סיטרואן ושיש לו גם מחשב איבחון עם תוכנת איבחון למכוניתך ועם ידע ומידע מתאים. בברכה - רפי לין
-
טכני
-
בעיות חשמל לאחר התרוקנות מצבר
- נאלצתי להניע את הרכב באמצעות עזרה של מצבר חיצוני אחרי שהרכב הניע הרגשתי שינוי ברכב שהחיל להתאפס דלת הנהג לא נסגרה נעילה מרכזית הפסיקה לעבוד היום אני פותח את הרכב רק באמצעות המפתח עזרתכם
-
-
יש מכוניות שלאחר ירידת מתח מצבר או ניתוק המצבר מתאפסות פעולות שונות ברכב ויש לבצע "לימוד" מחדש למערכות הרכב. פנה אל המומחה למכוניות אלו, יוסי, שכאן: http://www.musach.co.il/details.asp?id=690 ותגיד לו שביקשתי שיסייע לך ואולי מרחוק הוא יוכל להנחותך. בהצלחה ובברכה - רפי לין
-
תחליף מצבר! הרכב מאוד מאוד רגיש לשינויי מתח ואז בבוקר הוא משתגע, בכל מקרה ייתכן ותזדקק בנוסף לכך ללימוד מחדש ע"י חיבור לתוכנת לקסיה של החברה
-
-
תיבות הילוכים
- אילו תיבות הילוכים מוצעות בגרסאות השונות של הרכב?
-
-
אוטומטי
-
-
סוג דלק
- אילו סוגי דלק מוצעים בגרסאות השונות של הרכב?
-
-
דיזל ו-בנזין
-
מחירון
-
מחירון 2003
- מה מחיר מחירון של 2003? במחירון של לוי יצחק מופיע מחיר של 13,500 לעומת YAD2 שם מופיע סכום של כ 20,000
מפרט
תקלות
-
מזגן מוציא חום מצד שמאל
- מערכת מיזוג עובדת בחצי הימני צד שמאל מוציא חום מדוע?
-
-
כנראה שחסר גז במע' המזגן וההסבר לכם באן: גז המזגן (או בשמו המקצועי קרר) עובר שני תהליכים במהלך פעולת הקרור, תהליך עיבוי ותהליך אידוי. האידוי מתבצע ביחידה הפנימית, המאדה, שנמצא בבית המזגן בתוך הרכב. כאשר יש חוסר בגז לא כל המאדה מתקרר אלא רק חלקית והאויר שזורם דרכו מהמפוח יוצא קריר בצד אחד ופחות קר בצד השני. מלוי גז יכול להיות פתרון זמניבלבד וצריך לבדוק מה הסיבה שחסר גז (דליפה וכו'). בברכה - רפי לין בברכה - רפי לין
-
שאלות ללא מענה
-
אחזקה צריכת שמן נורמלית
- מה צריכת שמן נורמלית בסיטרואן c5 2008? אני כ10000 קמ אחרי טיפול והמערכת התריעה על שמן. הכנסתי במוסך 2 ליטר ועוד תוסף. בגז חזק יש עשן לבן ואמרו לי שהרינגים קצת הצטמקו ושאולי השילוב של שמן נכון ותוסף שהוסיפו לי ישפר את הבעיה. האלטרנטיבה להחליף מנוע לדבריהם. אין נזילות, בדקנו. השאלה - האם זו צריכת שמן בגדר הסביר? והאם עלול להיגרם נזק למנוע וגם, האם יש דרך לטפל בלי להיכנס להוצאות מטורפות? תודה.
-
-
אמינות חום מנוע עולה בעמידה
- הרכב מתחמם במצב עמידה
-
-
אמינות ידית הילוכים נתקעת בפלסטיק
- כאשר אני מעביר הילוך מנוטרל לפרקינג מוט ההילוכים נתקע לי בפלסטיק למעלה הפנימי ולא עולה עד למעלה ואני נאלץ להחנות בנוטרל מה נראה לך הבעיה ? ומה ניתן לעשות ? תודה
-
-
גרסאות עדכון 2005
- אני מבקש לדעת מה ההבדלים העיקריים בין הסדרה הראשונה עד 2005 והשנייה מ2005 עד 2008. האם הצנרת ההידראולית שונתה למתכתית לצורך עמידות-אמינות.
-
-
אחזקה צמיגים מומלצים
- איזה צמיגים מומלצים לc5 sx2 משנת 2008? אני יודע שמישלין הם המועדפים ע״י היצרן,אך מחפש צמיג זול יותר בקוד 93-97w תודה .
-
התייעץ עם business_name בנושאי cat_name