טויוטה פריוס יד שנייה 2009 - 2016

3.7
    סיכום:

    הפריוס היא האייקון ההיברידי והנסיעה בה היא הצהרה חברתית, לא רשמית, של שמירה על הסביבה. היתרון הגדול שלה כמובן הוא בצריכת הדלק וגם בתא המטען הפרקטי, אך בהתחשב במחיר היא מתייצבת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ובסעיפים מסויימים (מרחב פנים, נוחות נסיעה ואבזור) היא לא מתיישרת עם המתחרות בקטגוריה זו.


    מראה


    הפריוס בעלת המראה ההיברידי הקלאסי, בין אם הוא טוב או לא – עניין של טעם. מה שבטוח שכולם ידעו שאתם שומרים על הסביבה.עיצוב הפנים מתגבש בעיקר מריבוי משטחים גדולים וחף מאלמנטים מיוחדים למעט לוח המכוונים המרכזי והקונסולה המרכזית הצפה.


    תא נוסעים


    הפלסטיקה בתא נוקשה עד מאוד ומרחב המחיה לוקה בחסר. מלפנים די צפוף, מאחור המצב טוב יותר (הרצפה שטוחה) עם זאת, מרחב הראש עדיין מצומצם למדי לכל הנוסעים. תא האחסון מתחת לקונסולה הצפה נחמד, בנוסף אליו יש תא קטן בקונסולה המרכזית למכשירים סלולריים למשל, תא במשענת היד ותא כפפות כפול וגדול. בדלת הנהג והנוסע יש חלל לבקבוק קטן ובדלתות האחוריות אין. לא קיימים פתחי מיזוג עבור המושבים האחוריים, ישנה תאורה עבור המושבים הקדמיים וגם האחוריים.


    נוחות נסיעה


    הנסיעה בפריוס קשיחה מעט, במהירויות נמוכות וגבוהות. להגה העבה משקל טוב, לפעמים קשה. בבלימה התחושה מעט מלאכותית בדוושה עקב השינוי מבלימה רגנרטיבית (לטעינת הסוללה) לבלימה מכנית.
    הראות לצדדים מופרעת ע"י קורות ה-A והחלוניות, כאשר לאחור יש מגבלה עקב השמשה האחורית המפוצלת. מפריעה העובדה שרק חלק מהשמשה המפוצלת מוכהה מה שמבלבל את הנהג במבט חטוף במראה המרכזית.
    בידוד הרעשים טוב כאשר הפריוס חרישית אם אין דרישה לכוח. למרות זאת לכל אורך הנסיעה נשמעת לחישת זרימת אוויר בתא, כנראה מפתח אוורור לסוללה. בנוסף לעיתים מנוע הבנזין מופעל גם בעמידות לצורך טעינת הסוללה והרעש צורם.
    המזגן מספק ובאופן מבורך לא מפסיק את פעולתו גם כאשר המנוע דומם בעצירות.


    הנעה


    הפריוס מיועדת לעיר ושם לא חסר כלל כוח. גם מחוץ לעיר היא תאיץ, אך תחת מאמץ הדהוד מנוע הבנזין. תמסורת הכוח ע"י התיבה הרציפה חלקה ומעולה, ובכלל מרשים מאוד השילוב (ולעיתים השינוי) בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי.
    את מיאוץ ה-0-100 מבצעת הפריוס בדומה לנתון הרשמי – כ-10.5 שניות אך כאמור במצבי העומס רעש המנוע מפריע. למרות שלא חסר כוח ישנה תחושת כבדות בהנעה למעט מצב ה-Power שמשפר את התגובה אך גם מעלה את מפלס הרעש (עקב הפעלה תכופה של מנוע הבנזין).
    צריכת הדלק במבחן המאומץ (התנהלות עירונית ברובה ותאוצות חזקות) הייתה כ-15 ק"מ לליטר, וכמובן שניתן לשפר זאת פלאים ע"י רגל מתונה – נתונים של 20-22 ק"מ לליטר לא נשמעים תמוהים.


    תא מטען


    התא גדול, נוח ואחד מנקודות החוזקה של הרכב. הריפודים בתא בהירים ונעימים, ויש מספר תאי אחסון נסתרים – מתחת לרצפה המתפרקת ולצידה. מפתח ההטענה גדול וההטענה נוחה. קיפול המושבים המחולק נוח ויוצר רצפה שטוחה, כאשר מתחת התא הנסתר. אחסון המצבר ויחידת הסוללות בתא לא מפריע ולא גורע מהחלל.


    אבזור


    לפריוס מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע 7", דיבורית בלוטות', חיבור אייפוד וכרטיס זכרון. ברכב המבחן הייתה תוכנת הניווט IGO שאכלסה את חריץ כרטיס הזכרון. קיפול המראות חשמלי אך לא אוטומטי בעת הנעילה. קיימת גם בקרת אקלים (לא מפוצלת), הנעה ללא מפתח, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך. המחשב מעניין וחווייתי, מדווח על ניהול האנרגיה (חשמל/בנזין) ונתוני נסיעה. כמו כן קיימת מערכת תצוגה עילית – HUD המקרינה את המהירות ונתוני המחשב ע"פ בחירה על השמשה הקדמית. המערכת מתפקדת יפה ואינה מפריעה לנהג (ניתנת לכיבוי וכיווני מיקום ובהירות).
    ראוי לציין שהורגש מחסור בחיישני/מצלמת רוורס (ובהתחשב במחיר ובקטגוריה היה ניתן לצפות לבקרת שיוט).


    בטיחות

     

    הפריוס מצויידת ב-7 כריות אוויר ודורגה ב-5 כוכבי בטיחות ב-Euro NCAP. מעבר לכך קיימת בקרת משיכה (לא מתבטלת), סיוע בבלימת חירום, התראת בלימת חירום, תצוגת חגורות בטיחות לנהג ועוד.