סיאט לאון החדשה 2013 - 2018

4.6
    סיכום:

    הלאון מציעה תמורה יפה למחיר ונוכחות מעניינת בשוק המשפחתיות הקומפקטיות. לזכותה יחידת ההנעה, המראה ותחושת האיכות. לחובתה חוסר העידון בתנועה פקוקה והמרחב הפנימי.


    עיצוב


    חיצונית הלאון נראית טוב מאוד. הדמיון לאיביזה גדול, המתיחה של קווי האופי המשפחתיים לרוחב מחמיאה והיא משדרת ספורטיביות. אישית אהבתי את חלקה האחורי ואת המראות המעוצבות.
    פנימית גם המראה נאה אך הצבע השחור שולט. מסגרות הניקל סביב פריטים שונים בתא חביבות ולא משעמם בתא הנוסעים. המראות עדיין נראות מעוצבות וכוללות גם חלונית קטנה דרכה נראה הבהוב הוינקר. העיצוב גובה מחיר בדמות ראות מוגבלת מאוד בחלון האחורי.


    תא נוסעים ונוחות נסיעה


    מרחב הפנים סביר ומצדיק את הגדרת הקטגוריה כ"משפחתית קומפקטית". ארבעה נוסעים יסתדרו, חמישה יצטופפו אך יוכלו לשרוד נסיעה ממושכת. בגרסאות עם גג השמש מרחב הראש מצומצם ועלול לאלץ נהגים גבוהים להנמיך את תנוחת הנהיגה.
    הפלסטיקה רכה ונעימה ברובה ומשדרת עמידות. במפלסים הנמוכים איכות החומרים נוקשה יותר.
    המתלים מבודדים את תלאות הכביש במידה סבירה עד קשיחה. תנוחת הנהיגה כרגיל ברכבי הקונצרן נוחה וקיים שפע אפשרויות כיוון.
    בידוד הרעשים טוב ובשיוט המנוע כלל לא נשמע.
    בעצירות מערכת ה-Start Stop תדומם את המנוע ואז יפסק המיזוג וגם תגבור ההגה באופן מוזר. אם תתעקשו להתאמץ לסובב את ההגה, המערכת תניע את המנוע כדי לעזור.


    התנהגות כביש


    ללאון אחיזה גבוהה יחסית לקטגוריה והקצב בכבישים מפותלים נאה. ההתנהגות אינה משעשעת אלא שקולה לרוב אם כי היא מאפשרת פסיעת ישבן לעיתים. פרובוקציות יקטעו מיידית על ידי בקרת האחיזה (מתבטלת בשיטוטי תפריטים במערכת המולטימדיה).
    משקל ההגה קל למדי במהירויות נמוכות וכשהקצב עולה הוא מתקשה ומשדר משוב בסיסי מהדרך.


    אבזור


    הלאון מצויידת (בגרסת המבחן) בבקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט (נוחה לתפעול), מערכת שמע איכותית, כניסות USB AUX וכרטיס SD, קיפול מראות חשמלי, שליטה מההגה על המערכות השונות, חיישני אורות, מיזוג למושבים האחוריים, תאורה למושבים האחוריים, מערכת START STOP, ארבעה חלונות אוטומטיים ומחשב דרך אינפורמטיבי המציג את הנתונים בלוח המחוונים ובצג המרכזי. הצג בלוח המחוונים גם יספק עצות שונות לחסכון בדלק תוך כדי הנהיגה.
    תאי אחסון קיימים בכל הדלתות ובנוסף מתחת למושבים הקדמיים קיים תא נסגר למסמכים. מעבר לכך תא מסמכי נהג, תא בקונסולה המרכזית (מתאים למכשירים סלולריים וכד'), תא במשענת היד ותא כפפות גדול (מואר) ומפוצל. רכב המבחן צוייד גם בגג שמש.


    הנעה


    מנוע ה-1.2 TSI הוא בין נקודות החוזקה של הרכב. אמנם מניין הסוסים שלו נמוך בהרבה מנתוני ההספק בקטגוריית ה-1.6 המודרניים, אך הכוח הזמין בסל"ד נמוך מפצה על כך וגורם ללאון להיות זריזה כמו המתחרות ולספק את כל הדרישות היומיומיות בהתנהלות שקטה ורגועה. עם זאת, תחת מאמץ בסל"ד גבוה הרעש מהדהד ולא נעים.
    תיבת ההילוכים נהדרת בכל מצב שאינו זחילת פקקים – אז היא תתבלבל בין ההילוך הראשון והשני, תחבוט לעיתים ותגיב בצורה לא ליניארית. היתרונות של התיבה ביתר תנאי המחייה גוברים בדמות תגובה חלקה, חסכון וחיבור ישיר בין המנוע לגלגלים. מצב הספורט קיצוני ורלוונטי רק לנהיגה דינמית, בעוד שבמצב דרייב ההילוכים יעלו מעט מהר מדי כך שלעיתים נדרשת רגל בריאה כדי להסביר לתיבה איזה הילוך מתאים לכם.
    סה"כ מדובר ביחידות ההנעה מהטובות בקטגוריה.
    צריכת הדלק במהלך המבחן, שכלל מאות קילומטרים בינעירוניים מאומצים למדי, הייתה כ-12 ק"מ לליטר (מחשב הדרך דייק לרמה של אחוזים בודדים). תוך כדי הנהיגה מחשב הדרך יציג על לוח המחוונים עצות לחסכון בדלק.


    תא מטען


    נפח התא – 380 ליטר.
    הפתח רחב אך מעט גבוה. מתחת לרצפה יש תא מצומצם יחד עם הגלגל הרזרבי.

    המושבים מתקפלים בחלוקת 60:40 אך רצפה התא לא שטוחה לחלוטין לאחר הקיפול.


    בטיחות


    מניין כריות האוויר עומד על 7 והלאון קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחן ה-Euro NCAP. כריות האוויר יפתחו בהדרגה ובהתאם למיקום ועוצמת המכה, קיימת גם כמובן בקרת יציבות והתראה על סטטוס חגורות בטיחות ליושבים מקדימה.