סובארו אמפרזה החדשה 2013 - 2018

0.0
    סיכום:

    האימפרזה משפחתית מציעה את כל מה שמשפחתית צריכה להציע, אך שום דבר מעבר לזה. לזכותה תצויין נוחות הנסיעה ותא הנוסעים (בצבעי רכב המבחן), לחובתה תחושת האיכות הכללית הירודה.


    המשפחתית של סובארו ידעה תהפוכות רבות בישראל. בשנות ה-80 ותחילת ה-90 הייתה ידועה כזריזה, היוותה אייקון לאמינות יפנית והייתה מהמכוניות הנפוצות בארץ. באמצע שנות ה-90 החלו המתחרות מיפן לנגוס בנתח השוק והפופולריות ירדה. בתחילת האלף השני לספירה הדגמים הבסיסיים היו חלשים בעוד שגרסאות הספורט הקיצוניות הגדירו את הסטנדרטים בקטגוריית רפליקות הראלי. בהמשך הדרך שונה השם אך נתוני המכירות המשיכו לפחות. כעת מוצג הדגם החדש תחת כנפי יבואן חדש (סמל"ת), עם השם המקורי ושאיפה לחזור למוטב.

    עיצוב


    האימפרזה מזוהה מיד כ-B4 מוקטנת ולכך יתרון בהתחקות אחר דגם מוכח וגם חסרון בחוסר בידול בין הדגמים. החזית מוצלחת למדי בעוד שהחלק האחורי מגושם ומעט סתמי.
    ראויים לציון החישוקים הקלים הנאים אך מעט קטנים ביחס לפתחי הגלגלים, ומראות הצד המגודלות (ניכר גם חיצונית וגם מפנים).
    העיצוב הפנימי נעדר אלמנטים מיוחדים ומשעמם, אך שילוב הצבעים שהיה ברכב המבחן מבורך ומשדרג את רמת התא.


    תא מטען


    בעל מפתח רחב אך קצר. התא בעל נפח סביר של 460 ליטר, פרוס בעיקר לרוחב ופחות לעומק.
    לא קיימים תאי אחסון נוספים (גם לאחר הסרת רצפת התא) והגלגל הרזרבי בגודל מלא לרבות חישוק מגנזיום אם הגרסה היא הבכירה.
    המושבים מתקפלים בחלוקת 60:40 ועם קיפולם נוצרת רצפה כמעט שטוחה.


    איכות נסיעה


    המתלים מבודדים את תלאות הדרך בצורה יפה, לא הורגשו חבטות או התרסקויות גם בדרכים לא סימפטיות אם כי, פעולתם מעט רועשת. בשיוט רחש המנוע לא מורגש ונוכחים רעשי רוח וכביש.
    התנהגות הכביש נייטרלית ובטוחה, כשלאימפרזה נטייה טובה להידוק קו בעזיבת דוושה או העברות משקל מהותיות. יכולת הבלימה מתעמעמת במהרה ולא נשכנית מלכתחילה.
    צליל המנוע חביב וחריג לטובה, אך בתאוצות חזקות נוספת יבבה מתיבת ההילוכים שמעיבה עליו.


    תא נוסעים


    הפלסטיקה השולטת בתא נוקשה למעט מספר משטחים מפתיעים לטובה. המרווח ממוצע לקטגוריה ולא יחסר מקום לאף אחד מהנוסעים מלבד החמישי.
    תאי אחסון קיימים בכל הדלתות (מאחור רק לבקבוקים), במשענת היד וכמובן גם תא הכפפות.


    יחידת כוח


    מנוע ה-1.6 ליטר מפיק 114 כ"ס והעברת הכוח מתבצעת ע"י תיבת הילוכים רציפה. בפועל התגובה הראשונית להאצה טובה, אולם מעבר לעומס בינוני יחידת הכוח מרגישה מעט עצלה. התיבה הרציפה בביצוע לא מצטיין ומרגישה מחליקה מדי לעיתים.
    מצב ה-L בתיבה מציג תגובות ספורטיביות – מאפשר בלימת מנוע ובהנחתת הדוושה לרצפה מקפיץ ישירות את הסל"ד ל-6,000 עד להגעה למהירות הדרושה. מעט עצבני, לא בצורה בלתי נסבלת ושימושי בירידות ובהאצות חזקות.
    מערכת ה-Start Stop כיבתה את המנוע רק במקרים בודדים במשך כל המבחן (כ-20% מכלל העצירות) וגם בחלק מעצירות אלו הניעה עוד במהלך העצירה.
    צריכת הדלק במבחן, שכלל בעיקר דרכים בינעירוניות, בסגנון נהיגה מאומץ לפרקים, הייתה כ- 10.2 ק"מ לליטר (מחשב הדרך דיווח על 10.6 ק"מ לליטר).


    בטיחות


    6 כריות אוויר, בקרות יציבות וכד', התראה על חגירה רק לנהג.


    אבזור


    לאימפרזה בגרסה הנבחנת (Style Plus הבכירה) חישוקי מגנזיום, שקע 12V במשענת היד (בנוסף לשקע בקונסולה), חיישני קירבה (גם בחזית) ומחשב דרך בסיסי. מערכת המולטימדיה בתוספת תשלום בעלת כניסות USB ו-AUX באמצעות כבלים בתא הכפפות ואיכות השמע בסיסית.
    ביחס לקטגוריה הפריע היעדר מיזוג למושבים האחוריים וקיפול מראות חשמלי למשל.