סיטרואן C1 יד שנייה 2010 - 2014

3.7
    סיכום:

    ה-C1 היא קומפקטית מעולה למי שמעוניין ברכב חדש קטן וחסכוני ומוכן להתפשר על איכות חומרים והרכבה או אבזור מפנק. לזכותה צריכת הדלק הנמוכה והמימדים המתאימים לתנועה עירונית, לחובתה איכות החומרים וההרכבה והצפיפות.


    כללי:


    ה-C1 היא הנציגה של סיטרואן בקטגוריית הקומפקטיות הזולות שהפכה כה פופולרית בישראל. היא חולקת פלטפורמה שפותחה יחד עם פז'ו (107) וטויוטה (אייגו) ומוצעת כידנית במחיר של כ-60,000 ש"ח או רובוטית בכ-65,000 ש"ח.


    מראה:


    העיצוב החיצוני חמוד בהחלט ובדר"כ משודך לצבעים לא משעממים. הניגוד טוב בין הצבע הזרחני לאלמנטים השחורים (בפגושים, דלת תא המטען והפנסים האחוריים).
    בפנים העיצוב חמוד לא פחות. הדלתות החשופות מוסיפות צבע לפלסטיקה והעגלגלות שולטת. הפלסטיק השקוף שבפנל השליטה על מערכת המיזוג נראה זול, אך בלילה זוהר בצבע תאורת הפנים ומוסיף לאווירה בתא הנוסעים.


    תא נוסעים:


    המושבים בסיסיים וחסרי תמיכה צידית כלל. תנוחת הנהיגה נוחה ולא מעייפת לאורך זמן למרות שחסר כוון עומק להגה. המימדים טובים כל עוד גובה הנוסעים לא עובר 1.85 מ' אז הראש עלול לפגוש את הגג. מאחור הישיבה צפופה גם לשניים (לא ניתן מעבר לכך בין כה וכה) והחלונות שלא נפתחים באופן סטנדרטי מפריעים בימים חמים.
    איכות ההרכבה ברובה נמוכה, לגיטימי בהתחשב במחיר הרכב. צורם היעדר תא אכסון נסגר.


    תא מטען:


    התא מטען בעל נפח צנוע של 139 ליטר. קיפול המושבים האחוריים ירחיב את הנפח ל-751 ליטר שימושיים יותר.


    יחידת כוח:


    מנוע ה-1.0 ליטר משולש הצילינדרים העלה סימן שאלה גדול, והתשובה היא שהוא מספק בהחלט להנעת הרכב הקליל. התנהלות עירונית מתבצעת בקלילות וללא מאמץ מורגש.
    ראוי לציין שכשהעומס גבוה (מזגן, נוסעים ועליות), יש צורך להעלות סל"ד והמנוע יתאמץ, אך יתמודד עם העומס.
    צליל המנוע טוב ורטט הפעולה מורגש בעמידה.
    התיבה הידנית בעלת שני הילוכים קצרים (נוח להתניידות נוחה בעיר) ובהעברה לשלישי מורגש 'בור'.
    צריכת הדלק במהלך המבחן שהיה די מאומץ, הייתה כ-15 ק"מ לליטר. מכובד בהחלט.


    נסיעה:


    נוחות הנסיעה טובה והמתלים משככים כראוי גם בעיר וכשהרכב עמוס. משקל ההגה נוח והתקשחותו עם המהירות הגיונית (משוב מהצמיגים לא ממש קיים).
    הראות לאחורנית מוגבלת מעט אך בהתחשב במימדי הרכב אין זה מפריע, רמות הרעש נסבלות (בשיוט מורגש בעיקר שאון הרוח ותחת מאמץ המנוע לעיתים מפריע).


    בטיחות:


    ה-C1 מצויידת ב-6 כריות אוויר, חגורות קדמיות עם קדם מותחן, עיגוני ISOFIX ובקרת יציבות. ציון הבטיחות שקיבלה במבחן הריסוק Euro NCAP הוא 3/5 כוכבים בלבד.