טויוטה פריוס פלוס החדשה 2013 - 2018

0.0
    סיכום:

    הפריוס פלוס מציגה גישה מעניינת לקטגוריה, וביצוע עדיף על הפריוס השגרתית. לזכותה המרווח, איכות החומרים ותחושת האיכות הכללית, לחובתה אבזור שיכול להיות מפנק יותר ותא מטען מצומצם כשכל המושבים מאוכלס


    הפריוס פלוס היא הנציגה ההיברידית של טויוטה בתחום המיקרוואנים היא נראית בדיוק כמו ששמה רומז – פריוס פלוס, ועדיין מרגישה פריוס אך עם הרבה פלוס.


    מראה


    לרכב המראה המוכר של הפריוס, כשמודגש ממד האורך והגובה. הפנסים המגודלים בחזית הולמים ומאחור פחות מושכים ויותר מוגזמים. קו החלונות פחות מקיף מהפריוס הסטנדרטית ובאיזור האחורי כיסוי החלונות מועט ביחס לשטח הפח.
    גם מבפנים הקו המנחה יהיה דומה לפריוס הסטנדרטית, כאשר כאן פתחי המיזוג סטנדרטיים יותר וניתן דגש לקונסולה המרכזית.


    תא נוסעים


    התא מרווח ומודולרי כך שאפשר להזיז את המושבים האחוריים (כל אחד בנפרד) לטובת מרווח ליושבי השורה השניה או השלישית. בצורה אופיינית לקטגוריה, מושבי השורה השלישית יתאימו לילדים קטנים בלבד וכאשר הם בשימוש תא המטען מצומצם למדי. סידור יעיל הוא כאשר מושב אחד בשימוש ומושב אחד מקופל. כמו כן משענות מושבי השורה השניה מתכווננות כך שניתן לשנות תנוחה ולשפרה.
    איכות החומרים בחזית התא טובה, והפלסטיקה עדיפה על זו שבפריוס. עדיין קיים הפלסטיק הנאה אך הנוקשה, אך פזורים גם כאלו רכים, ובנוסף החלק העליון של הקונסולה מרופד ונעים.
    בפלוס התווסף ג'ויסטיק חביב לשליטה במערכת המיזוג שמסייע להפחתת כפתורים בקונסולה. ג'ויסטיק ההילוכים עבר לחלק העליון של התא והמיקום פחות נוח אך לא מפריע.
    תאי אחסון פזורים ברחבת תא הנוסעים, וקיימים בכל הדלתות (מספקים גם לבקבוקי שתיה). כמו כן תא הכפפות גדול וכפול, קיים תא קטן במשענת היד ומגש לחפצים במרכז התא.


    תא מטען


    תא המטען בעל נפח משתנה כתלות בקיפול שורת המושבים השניה והשלישית. כאשר השורה השלישית בשימוש כאמור הנפח קטן – 232 ליטרים ולא קל לנצלו.
    בקיפול מושב אחד או שני המושבים של השורה השלישית הנפח גדל משמעותית ונוח להטענה. קיפול המושבים נוח מאוד ומתבצע בזריזות. כשהמושבים מקופלים הרצפה שטוחה ונוחה.
    הנפח כאשר השורה השלישית מקופלת – 784 ליטרים, כאשר שתי השורות מקופלות – 1,750 ליטרים.
    קיים כיסוי נוח לתא המטען כאשר השורה השלישית מקופלת שעוזר להצנעת הרכוש ונראה טוב.
    כמו כן ישנו תא אחסנה נוסף מתחת לרצפת התא.


    נוחות נסיעה


    הפריוס פלוס מרסנת מהמורות בצורה מעולה. בין אם במהירויות נמוכות או גבוהות והשיבושים קטנים או גדולים, המתלים לא מתרסקים או חובטים, אלא משככים. המושבים נוחים, יכולות כיוון מספקות למושב הנהג והתחושה היא של ישיבה גבוהה.
    התנהגות הכביש לא נבדקה מעבר לגבולות ההגיון המתאים לרכב שכזה, ובמסגרת זו השרתה בטחון והציגה יכולת אחיזה סבירה.
    בידוד הרעשים טוב, לא מפריעים רעשי רוח או כביש גם במהירויות גבוהות. כל עוד לא מתאמצים גם לא יפריע רעש המנוע וההתנהלות בתא נעימה (תחת מאמץ המצב יהיה שונה).


    אבזור


    לפלוס בקרת אקלים דיגיטלית לא מפוצלת, 4 חלונות אוטומטיים, מערכת המולטימדיה המוכרת הכוללת כניסות USB ו-AUX, בקרת שיוט וקיפול מראות חשמלי.


    יחידת כוח


    כרגיל אשבח את חלקות ההנעה והיעילות שבה משולבת ההנעה החשמלית והמכנית. בסקטור הזה, לאור המשקל המוגדל, כבר מתווסף סימן שאלה לעתודות הכוח.
    באופן מפתיע לא מורגש שהיחידה מתאמצת יותר מאשר הפריוס בהתנהלות שגרתית, אך בעליות ממושכות ניכר מאמץ. כמובן שכאשר הדוושה הימנית נלחצת בחוזקה שאון המנוע חודר לתא הנוסעים ומפריע אם כי, בידוד הרעשים כאן טוב יותר.
    סה"כ היחידה מספיקה בהחלט להנעת הרכב הן בתנועה עירונית והן בטיולי סופ"שים כשכל המשפחה תאכלס את המושבים. פונקציה חיובית היא בלימת המנוע שמופעלת אוטומטית כשבקרת השיוט מופעלת (למשל בירידה שהרכב שואף להאיץ למהירות הגבוהה ממה שקבועה בבקרת השיוט), במסגרת מגבלות הבלימה הרגנרטיבית.
    נקודה ראויה לציון היא צריכת הדלק, וכאן נתחיל בהערה שלילית. במבחן, בו נהגנו כ-300 ק"מ בינעירוניים בעיקר ומאומצים לפרקים, המחשב הציג צריכה מרשימה של 15.4 ק"מ לליטר. בפועל הצריכה נבדקה גם לפי התדלוק וחישבנו 12.8 ק"מ לליטר. מדובר בסטיה משמעותית של כמעט 20% שמפרגנת להרגשת החסכון ופוגעת בדיוק אינדיקציית מחשב הדרך.
    מעבר לכך צריכה של 12.8 ק"מ לליטר בתנאי המבחן היא טובה למדי ותשתפר בפרופיל נהיגה רגוע הצפוי לרכב.


    בטיחות


    הפלוס מצויידת ב-7 כריות אוויר וטרם נבחנה ב-Euro NCAP. בנוסף קיימות כל הבקרות השגרתיות.