פיג'ו 301 החדשה 2012 - 2018

3.4
    סיכום:

    ה-301 מספקת עלות תועלת גבוהה אך בעלת איכות בסיסית. המרווח והפרקטיות של תא המטען הגדול יקרצו למשפחות אך נושא הבטיחות צריך להיבחן וכך גם איכות החומרים. לזכותה המרווח, תא המטען והתנהגות הכביש, לחובתה האבזור, בידוד הרעשים והחומרים.


    ה-301 היא נציגתה של פיג'ו בקטגוריית הכלאיים החדשה, בה נוצר חיץ בין משפחתית לסופרמיני כאשר השאיפה היא לכמה שיותר משפחתית במחיר של כמה שפחות סופרמיני.

    עיצוב

    העיצוב מרשים וטומן בחובו כמה נקודות מושכות כמו מכסה המנוע המפוסל, הלוע המעוטרת בניקלים וקווי הפנסים. למרות זאת, הצורה הכללית שהינה צרה וארוכה (אופייני לקטגוריה) דורשת הסתגלות ונראית מוזרה בתחילה.
    פנים הרכב מעוצב פחות ועדיין נאה. הפלסטיק השחור המבריק מעט לא קשור ובכלל התא כהה מדי. ההגה בולט לעין עם מידותיו הבשרניות והצורה הלא שגרתית.

    תא נוסעים

    מי ששהה בפיג'ו בעשור האחרון לא יופתע וירגיש בבית. יש בזה משהו טוב אך גם מאכזב. את חלק מהכפתורים, המתגים, ידית ההילוכים, ותצוגות המידע נכיר מדגמים אחרים של היצרן.
    התא מרווח, גם מאחור בצורה מפתיעה ורלוונטית מאוד לייעוד המכונית כמשפחתית. תנוחת הנהיגה נוחה יחסית (על אף שחסר כיוון עומק להגה) והמושבים עוטפים ותומכים. ההגה חביב גם לאחיזה ולא רק למראה.
    חללי אכסון קיימים בדלתות הקדמיות ובמשענת היד (תא קטן), בנוסף לתא כפפות גדול וכיסים בגב המושבים הקדמיים.
    הפלסטיקה נוקשה כאבן, וכאן מתחילים להרגיש את החסכון בחומרים בקטגוריה הזו. זה ממשיך במתגים הפשוטים, במערכת השמע באיכות ירודה ועוד.

    תא מטען

    ענק כמו שהוא נראה מבחוץ, נפחו 507 ליטר וניתן לקפל ולפצל את מושביו ביחס של 60:40.
    מפתח התא רחב אך גבוה וקצר וקיים תא אחסון מתחת לרצפה.

    נוחות נסיעה

    הנסיעה ב-301 נוחה למדי ובידוד תלאות הכביש טוב גם כאשר הכביש לא סלול בצורה סבירה.
    יש כמה דברים קטנים ומעצבנים להתרגל אליהם עם הרכב הזה – למשל פתיחת החלונות בקונסולה המרכזית שאינה אינטואיטיבית או ריבוי הכפתורים בקונסולה המרכזית המבלבל. היעדר כפתורי שליטה בהגה (על השיוט והשמע) ומיקומם בידיות נפרדות דווקא חיובי לדעתי.
    חסרון שמורגש לאורך כל הנסיעה הוא בידוד רעשי המנוע והצליל ניכר. בשיוט המצב נסבל אך כאשר המנוע מתאמץ אף מעט כבר מפריע. אם הדוושה לחוצה בחוזקה והסל"ד גבוה לא ניתן לנהל שיחה והאוזניים יגרמו לרגל לעזוב.
    המנוע מספק ביצועים סבירים ומעלה, והגיר הוא הצרפתי המוכר לטובה או לרעה (עניין של טעם). מה שכן, ארבעה הילוכים אוטומטיים כבר פחות נפוצים בעולם המודרני ויחסי ההעברה פוגעים בקצב ומשרים תחושת עצלנות לעיתים.

    התנהגות כביש

    מהנה ומפתיעה לטובה! ההגה בשרני גם מבחינת תחושה כשמגבירים קצב. ל-301 נכונות יפה להכנס לפניה, יכולת נאה להדק קו וגם לזרוק ישבן במצבים קיצוניים. הבלימה נהדרת וחדה, התעייפות לא הורגשה במהירות.

    אבזור

    בגרסה הבסיסית (Active) ה-301 מאובזרת ב-4 חלונות חשמל, מערכת שמע (בסיסית באיכותה) עם חיבור AUX, מחשב דרך ושקע 12V.
    הגרסה המשודרגת (Premium) מוסיפה בקרת אקלים דיגיטלית (לא מפוצלת), מע' שמע עם ידית שליטה מההגה וחיבור USB בנוסף ל-AUX ודיבורית Bluetooth. בקרת שיוט אופציונלית בשתי רמות הגימור.

    בטיחות

    ל-301 ארבע (4) כריות אוויר וטרם נבחנה ב-Euro NCAP. ראוי לציין שבתקופתנו מדובר במספר נמוך מדי של כריות אוויר ורכבי מיני או סופרמיני הזולים ממנה מצויידים בשש או שבע כריות, כך שהציון במבחן הריסוק יהיה מעניין. מעבר לנושא הכריות קיימות מערכות בקרת משיכה, תגבור בלימה, התראת בלימת חירום ועוד.