טויוטה ראב 4 החדשה 2013 - 2018

5.0
    סיכום:

    הראב 4 היה מחלוצי קטגוריית הג'יפונים ובין אלו שהחדירו את תחום הפנאי לשוק הרכב הישראלי. 



    מראה


    עיצוב הדור החדש עדיף לטעמי על הדור הקודם, אך פחות הולמים לו קווי המשפחה באיזורים מסויימים. יש כאן אלמנטים שלא ברור אם אוהבים או שונאים, כמו בליטת תא המטען אל מעבר למעטפת השגרתית או הפנסים המגודלים. נוכחות, כמצופה בקטגוריה, יש.
    פנימית העיצוב מפתיע ולא משעמם. ניתן לראות ריבוי משטחים וחומרים, פנלים כסופים, צורות שונות, קווים נשברים ואף נגיעות (דמוי) קרבון.


    תא נוסעים


    התא מקנה לנוסעים הרגשה נעימה מבחינת העיצוב כאמור, ומבחינת המגע גם, כשמרבית החומרים מסבירים פנים. הדשבורד מרופד ויש לא מעט משטחי אחסון להנחת מכשירים סלולריים וכד'. תנוחת הישיבה אופיינית לטויוטה ולא נוחה מדי.
    מאחור מרווח הפנים מאוורר והישיבה נוחה. משענת המושבים האחוריים מתקפלת גם עם בסיס המושב כך שתנוחת הישיבה משתנה בצורה טובה. הרצפה השטוחה מקנה לנוסע במושב האמצעי יכולת לנשום, אך המשענת הקשיחה (עקב משענת היד המתקפלת ומחזיקי הכוסות) ומחסור במרווח כתפיים יפריע לו. צורם היעדר מיזוג למושבים האחוריים ואביזרי נוחות כגון שקע 12V.
    הראות מוגבלת, בעיקר אחורנית.


    התנהגות כביש ושטח


    הנסיעה נעימה, המתלים מבודדים בצורה איכותית את תלאות הכביש ונדירות התרסקויות שיבושים. בפסי האטה לעיתים הורגשה חבטה בפתיחת המתלה גם במהירויות סבירות. התנהגות הכביש בטוחה והיכולות גבוהות לאור מידות הצמיגים וההנעה הכפולה (במסגרת היכולות הלא-גבוהות מדי של יחידת הכוח).
    ההגה בעל משקל קל וחסר משוב והבלמים הפגינו יכולת מספקת למרות דעיכת דוושה קלה בירידות ממושכות.
    יכולות השטח לא נבחנו מעבר לנסיעות שבילים ואיתם הראב4 מסתדר יפה.


    יחידת כוח


    יחידת ההנעה מניעה את הכלי ברמה מספקת ולא מעבר לכך. גם בעליות לא הורגש מחסור משמעותי בכוח ולמרות זאת ההרגשה היא שחסרים כמה סוסים באורווה והתגובה להנחתת דוושה לרצפה לא מספקת.
    התיבה הרציפה סה"כ נוחה ומשרה תחושה של החלקה גם תחת עומס לא גבוה.
    צריכת הדלק במבחן, שרובו התנהל מחוץ לעיר ובעומס בינוני, הייתה כ-9 ק"מ לליטר. מחשב הדרך דייק ברמה מפתיעה לרמה של אחוזים בודדים בדיווח הצריכה.


    תא מטען


    מפתח התא רחב והנפח נדיב, אם כי הרצפה גבוהה למדי. מתחת לרצפה מצויים תאים קטנים שמפצים על כך.
    קיפול המושבים בפיצול 40:60, מהנוחים ביותר בנמצא – ידית פשוטה למשענת. עם הקיפול נוצרת רצפה שטוחה ומתגלה נפח רב.
    כיסוי התא מסתיר את התכולה גם כשהמושבים האחוריים בזוויות משענת שונות.


    אבזור


    קיימות 2 רמות אבזור – GLI הבסיסית ו-Premium הבכירה (שנבחנה כאן) וההבדלים רבים.
    מבחינת מראה חיצוני הגרסאות דומות למעט הניקל בפגוש הקדמי, חישוקי הגלגלים והשמשות הכהות מאחור. מערכות הבטיחות זהות.
    ה-Premium תוסיף על ה-GLI פתיחת דלת תא מטען חשמלית, קיפול מראות חשמלי, מע' מולטימדיה הכוללת מסך מגע , דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס (ב-GLI יש מע' בסיסית הכוללת בלוטות'), בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מתגי העברת הילוכים בהגה, חיישן תאורה, וחיישן גשם (מתפקד מעולה).


    בטיחות


    הראב4 מציג מפרט בטיחות עשיר עם 7 כריות אוויר וציון של 5 כוכבים ב-EuroNCAP. נוסף על הבקרות השגרתיות ישנה מערכת למניעת התדרדרות בעלייה (מחזיקה את הבלמים למשך מספר שניות בעת לחיצה חזקה על דוושת הבלם) ולבטיחות בשטח מערכת בקרת ירידה במורד. כרגיל בטויוטות העדכניות מתריע צג בקונסולה המרכזית על סטטוס חגורות הבטיחות של כל היושבים ברכב.