רנו טווינגו החדשה 2016 - 2018

0.0
    סיכום:

    רנו טווינגו בולט בקטגורית המיני בעיקר בשל ההנעה האחורית, המספקת רדיוס סיבוב קטן, ובשל התנהגות עירונית מעולה. תא הנוסעים מרגיש צפוף, בעיקר במושב האחורי. השלדה זהה לזו הקיימת בסמארט פורפור ואיכותית מאוד, בדומה למושבים ולדיבורית ברכב שגם כן מצטיינים.


     

    ביצועים ומנוע

    הטווינגו הנבחן הגיע עם מנוע בנפח 0.9 ליטר בנזין בעל טורבו המספק ביצועים טובים מאד. המנוע ממוקם בחלק האחורי של הרכב וההנעה גם היא אחורית ולא קדמית, בשונה מיתר המתחרות בקטגוריה. המשמעות העיקרית היא זריזות מעולה בתוך העיר, רדיוס פנייה קטן (8.6 מטרים – לעומת 9 מטרים ומעלה בדרך כלל) והתנהגות כביש כללית מיוחדת ושונה לטובה.

    מנוע ה900 סמ"ק משווק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. גם מנוע ה1000 סמ"ק, ללא הטורבו, טוב מאד בשילוב תיבת ההילוכים הידנית.

    מי שמתכנן לקנות את הרכב בשביל לנסות לבצע קצת דריפטים בעזרת ההנעה האחורית יגלה שזו בעיה: מערכות היציבות מבטלות את האפשרות הזו גם אם הESP לא פעיל.

    צריכת דלק

    במבחן הדרכים בדקנו את צריכת הדלק והתוצאות טובות מאד: 16 עד 17 קילומטר לליטר בדגם האוטומטי! הסיבה היא תיבת ההילוכים הרובוטית, החסכונית בהרבה מתיבת הילוכים אוטומטית רגילה. ברכב קיים מצב ECO שהפעלתו מורידה מביצועי הרכב אבל משפרת את צריכת הדלק.

     

    צריכת הדלק הנמוכה מוזילה משמעותית את האחזקה השנתית של הטווינגו ביחס לרכבים מתחרים פופלרים כמו יונדאי i10.

    תא הנוסעים ותא מטען

    תא הנוסעים משלב יתרונות וחסרונות: המושבים מעולים, נוחים ונראים מצויין. האטמוספרה ברכב טובה מאד ואיכות החומרים הכללית טובה פלוס. עם זאת, חלקים רבים ברכב נראים זולים למדי ביחס למתחרות בשוק.

    המושב האחורי נוח ומרווח ברגליים אבל אנשים בגובה 1.8 מטר ומעלה יתקשו לשבת שם עקב התקרה הנמוכה. המושב האחורי לא מתאים ל3 מבוגרים אלא ל2 בלבד.

    קיימים תאי אכסון רבים, תא הכפפות מציג גימיק נחמד וגם תא האכסון ליד ידית ההילוכים שיודע לשנות צורה בהתאם לצורך.

    תא המטען קטן יחסית בשל העובדה שהמנוע ממוקם תחתיו. נפח ההטענה קטן יותר בהשוואה למתחרים. רנו פיצו על עובדה זו באמצעות תאי אכסון גדולים מתחת למושב האחורי. אף על פי שתא המטען קטן, הוא מתגלה כנוח ופרקטי למדי.

    מערכת מולטימדיה

    מערכת המולטימדיה הינה בסיסית כי ברנו החליטו להפוך את המכשיר הנייד  של הנוסע למסך הראשי. הדבר נעשה באמצעות אפליקציה של רנו בשם R&go. ההתממשקות מעולה, קל להשמיע מוזיקה ולראות נתוני דרך באמצעות האפלקיציה. קיים מתקן אינטגרלי שמחזיק את הפלאפון בצורה טובה במיקום נוח. קיים שקע USB  על המתקן לצרכי הטענת הפלאפון.

    הדיבורית ברכב עובדת מעולה, גם הרמקולים וגם המיקרופון.

    בטיחות

    נקודת התורפה של הרכב הינה 4 כוכבי ריסוק במבחן הריסוק האירופאי. לרכב אין מערכות בטיחות רבות ורק 4 כריות אוויר. הדגם המאובזר בנסיעת המבחן הגיע גם עם מערכת זיהוי סטייה מנתיב (עובדת טוב) ומערכת חיישני מרחק מלפנים ומאחור. לעוד מידע על הבטיחות ברכב.

    סיכום

    רנו טווינגו בולט בקטגורית המיני ומתאים למי שמחפש רכב בעל עיצוב מיוחד, ביצועים טובים והנאה מנהיגה. הקהל יעד עשוי להיות אותו קהל יעד שיקנה את הפיאט 500 או הסמארט פור-פור, אך במחיר עדיף. מי שמעדיף לקנות רכב כמו יונדאי i10 כנראה לא ישתכנע להחליף לטווינגו.

     

    סרטוני אחזקה ותפעול על רנו טווינגו:

    "