מאזדה CX-5 החדשה 2012 - 2018

4.2
    סיכום:

     

    הCX-5 הינו הרכב הראשון של מאזדה שעשה שימוש בטכנולוגיית ההנעה החדשה של מאזדה: הסקייאקטיב.

     


     
    מה זה SKYACTIV?
     
    סקייאקטיב הינו שם כללי למספר חידושים טכנלוגים שפותחו על ידי חברת מאזדה. הטכנלוגייה כוללת היצע של מספר מנועי בנזין ודיזל בצירוף תיבת הילוכים רובוטית. בנוסף לזה, הטכנלוגיה מציעה שיפור טכנלוגי בשלדת הרכב. כלל השינויים נועדו לשיפור ביצועי הרכב ושיפור בצריכת הדלק ופליטת המזהמים.
     
    מנועים
     
    הCX-5 עושה שימוש במנוע סקייאקטיב -G מנוע בנזין 2 ליטר. על פי מאזדה, המנוע מצליח לנצל יותר מומנט מאשר מנועים אחרים בלי לפגוע בצריכת הדלק או בכוח. עיקר השיפור הודות לטכנולוגיה המשפרת את קירור הצילינדרים במנוע. בחודש מאי 2013 החל שיווק מנוע 2.5 ליטר, גם מנוע זה מסדרת מנועי סקייאקיב G.
     
    תיבת הילוכים
     
    תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת המצמד הכפול מציעה צריכת דלק של תיבת הילוכים ידנית, כאשר מבחינת הנהג מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית לכל דבר. גם כאן, מבטיחים נוחות של תיבת הילוכים אוטומטית מלאה עם יתרון החסכוניות של תיבה ידנית. לתיבת ההילוכים 6 הילוכים קדמיים והיא תוכננה בכדי לתקשר באופן יעיל עם מנועי הסקייאקטיב.
     
    שלדה
     
    מאזדה מכנים את עיצוב הסקייאקטיב - KODO-Emotion in Motion "הריגוש שבתנועה". לפי מהנדסי מאזדה, השלדה של הרכב קשיחה יותר ולכן בטיחותית יותר, עם זאת אין פגיעה בעיצוב וביכולות האווירודינמיות של הרכב.