קיה פורטה החדשה 2013 - 2018

4.9
    סיכום:

    קיה עלתה מספר רמות בשנים האחרונות והדור החדש של הפורטה מהווה עוד קפיצת מדרגה. עם זאת, בתג מחיר של 130,000 ש"ח יש לה מתחרות איכותיות ועדיפות בלא מעט פרמטרים. לזכות הפורטה יצויין המראה והמרחב, לחובתה- האבזור הדל והתמורה הנמוכה למחיר.


    מראה


    חיצונית הפורטה נראית טוב מאוד. העיצוב מרשים ובעל נוכחות, עם קווי אופי ופרצוף מודגש ומקושט בתאורת LED (הצבע הכחול של רכב המבחן יפה ומוסיף). מבפנים היא נראית פחות טוב, למרות נגיעות עור בהגה ובידית ההילוכים. הפלסטיקה הנוקשה שולטת והעיצוב לא מעניין.


    תא נוסעים


    תא הנוסעים מספק מרווח מחיה לארבעה נוסעים, אך משענת היד בספסל האחורי תפגע בנוחות הנוסע החמישי. קיים תא למטענים/מכשירים ניידים ליד שקעי החשמל וה-USB, קירור בתא הכפפות ומקום ייעודי לבקבוק שתיה בכל אחת מהדלתות. קיים תא למשקפיים בתקרה ותאורה במושבים הקדמיים והאחוריים (על אף שלא מספיקה בלילה). המושבים האחוריים ממוזגים.


    נוחות נסיעה


    המתלים רכים וסופגים אמנם, עלולים לטלטל את תא נוסעים בכבישים גליים. האחיזה סבירה והתנהגות הכביש משעממת. זוויות גלגול מוחשיות, מפריעות בנהיגה דינמית ואף בתאוצות שגרתיות. בידוד הרעשים מניח את הדעת ורעשי רוח וכביש לא יפריעו במהירויות הגיוניות – כל עוד המנוע וצלילו הצורם תחת מאמץ לא יצטרפו ויפגעו באווירה. הראות לצדדים בעייתית עקב קורות A גדולות.


    הנעה


    המנוע מצליח להאיץ את הרכב בכל מצב אם כי, הפורטה מרגישה כבדה יחסית ל-130 הסוסים ורעש המנוע לא ערב במאמץ. הגיר משתלב יפה עם המנוע, לרוב נעים ומבין את רצון הנהג, אך לעיתים חובט.

     

    תא מטען


    נפח תא המטען משביע רצון ופתח ההטענה רחב. המושבים מתקפלים בחלוקת 40:60 (ידיות הקיפול בתא המטען בלבד). כאשר המושבים מקופלים, נוצא מפלס כמעט אחיד. הפתח בין תא הנוסעים לתא המטען מעט קטן. לא קיימים תאי אחסון ייעודיים.


    אבזור


    הגרסה שנבחנה היא ה-EX המאובזרת יותר ומציעה חישוקים קלים, צמיגים בקוטר 16" ותאורת לד בפנסי החזית (ל-LX חישוקי ברזל בקוטר 15" וללא תאורת לד).
    האבזור הפנימי כולל בקרת אקלים מפוצלת (ב-EX) שתפקדה כראוי, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות', שליטה מההגה על המערכות (אודיו, שיוט, טלפון), שקעי USB ו-AUX.


    בטיחות


    לפורטה 6 כריות אוויר וטרם נבחנה ב-Euro NCAP בדור הנוכחי. ישנה כמובן גם בקרת אחיזה ובבלימות חירום יהבהבו המאותתים להתריע את הרכב מאחור.