מזראטי לבנטה החדשה 2016 - 2018

0.0
    סיכום:

    המנוע ותא הנוסעים של המזארטי לבנטה מבדילים אותו מהמתחרים באותו תקציב, הוא שופע סטייל וחווית נהיגה של רכב איטלקי מהשורה הראשונה. עם זאת, בכל הקשור לעלות אחזקה, מפרט ונתונים טכניים הוא אינו מצטיין ומתחריו עדיפים.


    ביצועים ונהיגה


    הדגם הנבחן הינו דגם הבנזין הבסיסי: מנוע 3 ליטרים V6 בעל טורבו כפול עם הספק מירבי של 350 כוחות סוס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש ב-6 שניות ומהירות מקסימלית של 251 קמ״ש. תיבת הילוכים  של חברת ZF בעלת 8 הילוכים קדמיים פועלת מצויין ומעבירה הילוכים בזמן הנכון ועם הסאונד הנכון. ביצועי המנוע של הלבנטה וההתנהגות בכביש פתוח בהחלט מבליטים אותו לעומת המתחרות.

    המנוע מתבלט בעוצמתו לעומת מנועים דומים בעלי נתונים זהים. הכוח שהוא מספק מיידי בכל סל״ד ובכל מהירות. במצב ספורט האגזוז ישמיע רעשי פליטה שקשה להישאר אדישים אליהם. שילוב המנוע ותיבת ההילוכים מציגים ללא ספק את הנשמה והיכולות שמצופים מהאיטלקים (מנוע F160 שמיוצר על ידי המפעל של פרארי בהודו ומורכב בעיר מודנה השוכנת באיטליה).

    התנהגות הכביש היא ללא דופי, הרכב יציב בפניות וההגה המכני מספק חווית נהיגה מצויינת.

    חרף גודלו של הלבנטה הוא נוח לנסיעה עירונית בזכות מצלמת הרוורס המשוכללת ומערכת זיהוי מרחק קדמי וצידי מעולה.

    צריכת דלק

    כמצופה ממנוע כזה צריכת הדלק שלו גבוהה: בנסיעה בכביש בין עירוני תוך שימוש במערכת בקרת שיוט תיעדנו צריכת דלק של 11 קילומטר לליטר (טוב מזה כנראה לא יהיה ניתן להשיג). חובבי הריגושים שינצלו את המנוע עד תומו כנראה יצרכו ליטר לכל 5-6 קילומטרים.

    רבים ממתחריו של הלבנטה חסכניים יותר בדלק.

    תא הנוסעים

    סביבת הנהג מאד ידידותית למשתמש ומאפשרת שליטה נוחה על הרכב. כל הממשקים ברמה מאד גבוהה כמצופה מרכב כזה. ההגה קל לתפעול (ונראה מעולה). 

    המושבים מפנקים מאד וקלים לכוונון לנוחות נהיגה מרבית. עם זאת, קיימים אזורים ברכב הטעוני שיפור כגון תא הכפפות ותא האכסון המרכזי.

    מערכת המולטימדיה טובה ונוחה לשליטה, הדיבורית עובדת טוב מאד ואיכות הרמקולים מצוינת. ניתן לשלוט במערכת דרך מסך המגע או דרך הכפתורים המכנים שנותנים פידבק מעולה וכיפים לשימוש. במערכת ישנה אפשרות לחיבור של מכשירי אפל בעזרת Appple Carplay  או מכשירי אנדרויד בעזרת Android Auto.

    תא המטען עצום ומציע קרוב ל600 ליטרים של הטענה ויספק את מרבית הצרכים ללא בעיה.

    סיכום

    בקטגוריית הבסיס הלבנטה מתבלט לעומת מתחריו: עלותה כ-600 אלף ש"ח והיא מספקת מנוע איכותי ועיצוב פנימי וחיצוני שמבליט אותו מעל מתחרות כגון הפורש קאיין או האאודי Q7.

    על אף שהאבזור לא עשיר במיוחד, הלבנטה מעניק תחושה של רכב ספורט יוקרתי, תחושה שהיא סמל סטטוס ומהווה יתרון קסום של היצרן מזראטי.

     

    סרטונים ממבחן הדרכים של המזראטי לבנטה

     

    "