שאלה: הבדל בין גלגלי רגיל לגלגל מגנזיום
-
אבזור הבדל בין גלגלי רגיל לגלגל מגנזיום
- גלגלי ג׳נט רגיל - גלגלי סגסוגת (מגנזיום) . מה ההבדל במשקלים ביניהם? האם זה משמעותי לרכב?
-
-
גלגל מגנזיום שוקל יותר ברוב הפעמים (תלוי כמובן בג'אנט עצמו, ואת מה הוא מחליף). המשמעות של המשקל זניחה מאד ומדובר בפריט עיצובי בלבד.
-
בדקתי תוך כדי בכמה פורומים ועד כמה שהצלחתי להבין זה שלמגנזיום אכן יש הבדל משקל(לטובה-יותר קל, אבל לא משהו באמת משמעותי) ושהוא יעיל מבחינת איוורור לבלמים ובכך מייעל את הבלימה. ציטוט מהנאמר בחלק מהקישור בפורום: "הגאנט הוא חלק ממכלול שנקרא משקל בלתי מוקפץ... משקל בלתי מוקפץ: משקל הרכב נתמך ע"י הקפיצים שלו. משקל בלתי מוקפץ הוא משקל שאינו נתמך ע"י הקפיצים. צמיגים, חישוקים ובלמים הם משקל בלתי מוקפץ ב-100%.... בקיצור התרומה לזינוק ולכח היא זניחה עקב העובדה שיחסית לרכב המשקל שירד הינו קטן, אבל הורדת המשקל הבלתי מוקפץ מקילה על התנהגות הרכב, הדינמיות שלו - ועקב כך גם תורמת להתנהגות הרכב בהאצה, בלימה וסיבוב." http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=373319
-
מה שמצוטט כאן אכן נכון בחלקו. יש שיפור בדינמאיות הרכב עקב הורדת המשקל, אבל זה זניח מאד ואף נהג לא יכול להרגיש בהבדלים. עיקר ההבדל בדינמאיות הרכב תלוי באיכות הצמיג או בגודל הגלגל אבל הג'אנט כמעט ולא משפיע, ובטח שאי אפשר לחוש בהבדל. בנוגע לשיפור הבלימה, גם לא לגמרי נכון. הג'אנטים לא מעוצבים למטרה זו וכל ג'אנט יכול להשפיע בצורה כזו או אחרת על האוורור (תלוי בצורת הג'אנט מן הסתם, ואיך האוויר זורם דרכו). ושוב, זה זניח מאד. בתאוריה כל הדברים האלה נכונים וברכבי ספורט הם אכן תקפים, שמדובר במשקלי מכלולים נמוכים. בכל מקרה, אין זה תקף לרכב נוסעים.
-
התייעץ עם business_name בנושאי cat_name