סוזוקי סוויפט יד שנייה 2007 - 2017

4.0
    סיכום:

    הסוויפט מציעה תמורה יפה למחיר בגרסה הידנית, אך לגרסה האוטומטית כבר יש מתחרות ראויות ועדיפות. לזכותה נרשמים העיצוב החביב, הבטיחות וצריכת הדלק, אך לרעתה בידוד הרעשים ותא המטען.


    נוחות נסיעה

    לסוויפט מתלים רכים וקופצניים מעט אך, באופן כללי בידוד המהמורות סביר. בידוד הרעשים לוקה בחסר, ורעשי מנוע ורוח נוכחים בעיקר בשיוט ב-100 קמ"ש. במהירויות גבוהות מ-110 קמ"ש הנהיגה הופכת עוד פחות נעימה לאור הרעש שגם מערכת השמע לא מצליחה להסתיר. על אף הגובה הנמוך של תחתית המרכב, ניתן לנסוע בשבילים כל עוד לא קיימים שיבושים בדמות אבנים גדולות.

    ביצועים וצריכת דלק

    מנוע ה-1.2 ליטר משודך לגיר הידני בדגם הנבחן, והביצועים בהחלט מספקים. גם בתנאי עומס הכוללים עליות, מזגן ונוסעים, הסוויפט התמודדה עם הנטל והאיצה ללא קושי. סביר שהגרסה האוטומטית תהיה פחות נמרצת אך עדיין תספיק. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה הידנית היא כ-14.5 ק"מ לליטר. הבלמים מספקים יכולות בלימה משביעות רצון כל עוד לא מעמיסים אותם לאורך זמן, והרכב מתנהג בצורה מהנה בנסיעה דינמית.

    תא נוסעים

    תא הנוסעים מרווח באופן ממוצע לקטגוריה והמושבים נוחים. גלגל ההגה מתכוון לגובה בלבד ולמרות זאת ניתן להגיע לתנוחת נהיגה נוחה בזריזות. קיימים מעבר לתא הכפפות גם תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הקדמיות והאחוריות, וכן תא קומפקטי בקונסולה המרכזית. ארבעה אנשים יאוכלסו ברמה סבירה, חמישי יהיה בספק.

    אבזור

    הגרסה הידנית שנבחנה היא הפשוטה בהיצע מבחינת אבזור, וכוללת דיבורית בלוטות', מערכת שמע עם שליטה מההגה, שקע USB, ושקע חשמל. קיימים 2 חלונות חשמל קדמיים בלבד, זוג המראות מתכווננות חשמלית.

    תא מטען

    לסוויפט תא מטען קטן יחסית למתחרותיה (211 ליטר), בעל סף הטענה גבוה וחסרים תאי אחסון ייעודיים לניצול. המושביים האחוריים מתקפלים באופן מחולק להרחבת נפח האחסון, אך בעת הקיפול לא מיישרים קו עם רצפת תא המטען.


    בטיחות

    מבחינה בטיחותית הרכב מאובזר ברמה גבוהה, ומציע 7 כריות אוויר בכל הגרסאות (5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP עם אבזור בטיחות זה).

     

     * מבחן הדרכים בוצע על דגם 1.2 ליטר ידני ברמת אבזור GLS (בסיסי) לאחר מתיחת הפנים של 2010