טויוטה אוריס היבירידי החדשה 2013 - 2018

0.0
    סיכום:

    האוריס ההיברידית מכונית נהדרת, היא עדכנית ושילוב יחידת ההנעה מעולה. היא מציגה את החבילה המושלמת של רכב סטנדרטי וטוב טעם עם יתרונות ההנעה החסכונית. לזכותה תא הנוסעים הנעים, התנהגות הכביש וצריכת הדלק. לחובתה, היעדר התאים בפנים הרכב ורעש המנוע במאמץ.


    מראה


    האוריס נראית טוב והעיצוב מודרני וחד. הגרסה ההיברידית אינה נבדלת באופן מורגש מהרגילה וההבדלים הם בעיקר במעטפת הכחולה שעל הסמל, בחישוקי הגלגלים הקלים ובתגי ה-Hybrid הקטנים. בפנים תא הנוסעים מעניין למרות שהצבע השולט הוא שחור. יש ריבוי אלמנטים וסוגים שונים של פלסטיקה רכה למגע. נגיעות הכסף מוסיפות למראה והעיצוב יפה.


    תא נוסעים


    האוריס מציעה מרווח שגרתי לקטגוריה, כאשר מאחור נוסע חמישי לא יסבול הודות לרצפה השטוחה. איכות הפלסטיקה טובה ונעימה, ההגה מצופה העור עבה ונוח מאוד.
    תאי האחסון בנמצא הם במשענת היד, בדלתות הנהג והנוסע (מספיק לבקבוק שתיה גדול), תא עליון למשקפיים, תא קטן למסמכי נהג, תא במשענת היד (דו מפלסי) ותא הכפפות. מעבר לכך לטלפון סלולרי יש חריץ קטן בקונסולה המרכזית שלא מספיק לסמארטפונים ממוצעים והמקום ההגיוני לשים את הטלפון הוא בתא שבדלת או במשענת היד. מאחור אין תאים בדלתות, אך יש נרתיקים בגב המושבים הקדמיים.
    תאורה קיימת מקדימה ומאחורה, ובאופן מוזר תאורת האיפור שבסך השמש נדלקת ונכבית ע"י כפתור (כך שניתן בטעות להשאירה דולקת עם קיפול הסוכך).


    נוחות נסיעה


    בידוד המהורות טוב ורך, ולאוריס התנהגות כביש מהנה. רמת אחיזת הצמיגים סבירה והשלדה מגיבה טוב להעברות משקל. תגבור ההיגוי מוגזם ומשקל ההיגוי רך מאוד.
    בבלימה התחושה מעט מלאכותית בדוושה כנהוג ברכבים היברידיים (בלימה רגנרטיבית), אך יכולות הבלימה מספיקות.
    בידוד הרעשים טוב אך תחת עומס רעש המנוע ניכר ומפריע. במצב ה-B של תיבת ההילוכים (שמאפשר בלימת מנוע) הרעש צורם, כמו גם לעיתים בעצירות כאשר מנוע הבנזין טוען את הסוללה.
    המזגן מספק ומתפקד גם כאשר המנוע דומם בעצירות.


    הנעה


    האוריס חזקה וזריזה. את מיאוץ ה-0-100 למשל היא מבצעת בפחות ממה שמצהירים הנתונים הרשמיים – כ-9.5 שניות, וזה מהיר ביחס לקטגוריה. ראוי לציין שתחת העומס צליל מנוע הבנזין יהדהד בתא הנוסעים ויפגע באווירה. למרות זאת, יכולת התאוצה טובה והגיר הרציף עובד מצויין.
    צריכת הדלק במבחן הייתה כ-13 ק"מ לליטר, תחת תנאים מאומצים למדי. באמצעות מחשב הדרך ניתן מיד לראות שבתאוצות מתונות הצריכה משתפרת פלאים וניתן להניח שהאוריס מסוגלת לצריכה של 20 ק"מ לליטר בתנאים שגרתיים.


    תא מטען


    התא מרווח והמפתח מאוד רחב ונמוך. קיימים מספר תאי אחסון נסתרים – מתחת לרצפה המתפרקת ולצידה. קיפול המושבים המחולק יוצר רצפה שטוחה שמתחתיה התא הנסתר. התא מואר בצד אחד והתאורה לא תמיד מספקת.


    אבזור


    האוריס מצויידת במערכת המולטימדיה הכוללת מסך מגע 7", דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס, חיבור AUX וUSB. ניתן גם להציג את נתוני ניהול האנרגיה ברכב (הנעת בנזין/חשמל) על הצג וזה חביב. קיפול המראות חשמלי אך לא אוטומטי בעת הנעילה. ישנן גם בקרת אקלים (לא מפוצלת), הנעה ללא מפתח, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך.


    בטיחות


    לאוריס 7 כריות אוויר והיא דורגה ב-5 כוכבי בטיחות ב-Euro NCAP. מעבר לכך קיימת בקרת משיכה (שלא ניתן לבטל), סיוע בבלימת חירום, התראת בלימת חירום, תצוגת חגורות בטיחות לנהג ועוד.