טויוטה C-HR היברידי החדשה 2016 - 2018

0.0
    סיכום:

    הג'יפון הקטן של טויוטה מציע כמה יתרונות בולטים כמו אבזור מעולה, עיצוב חיצוני בולט וצריכת דלק טובה מאוד. לעומת זאת המרווח הפנימי נמוך, בידוד רעשי הכביש לוקה בחסר וגם המחיר מעט גבוה.


    טויוטה CH-R הוא הג'יפון הקומפקטי של טויוטה, אח קטן לראב 4. הוא הוצג בשנת 2016 ונועד להתחרות בניסאן ג'וק וברנו קפצ'ור. יצאתי לבחון את הCH-R בגרסתו ההיברידית שמבטיחה צריכת דלק מעולה.

    עיצוב

    הדבר הראשון שבולט בעין ב CH-R הוא עיצובו החיצוני, שמלא בקימורים, זוויות וקווים בולטים. חלק מהאנשים רואה בעיצוב זה מוגזם וחלק דווקא מתחבר אליו.

    העיצוב המיוחד של ה CH-R מבחוץ ממשיך גם פנימה. עיצוב תא הנוסעים מינימליסטי ומבולגן מעט. הנדסת האנוש סבירה וישנם ריכוזי כפתורים שנמצאים במקומות לא נוחים.

    אבזור ומערכת מולטימדיה

    האבזור ברמת הגימור הגבוהה "C-HIC" מפתיע לטובה. הרכב מציע מערכות בטיחות שחריגות בקבוצת המחיר הזו כגון: מערכת לתיקון אקטיבי מסטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. כמו כן, הרכב כולל את מערכת המולטימדיה "טויוטה טאצ' 2" עם מסך מגע בגודל ''8 בעל מערכת שמע מקורית עם 7 רמקולים, דיבורית בלוטוס וחיבורי AUX וUSB.

    פרקטיות

    המרווח במושבים הקדמיים והאחוריים נמוך וארבעה מבוגרים יתקשו לשבת ברכב, גם תא המטען קטן בגודלו ומציע רק 297 ליטרים (לעומת 350+ במתחרים הפופולרים).

    נסיעה

    בתוך העיר, ה CH-R מתנהל מצוין, מידותיו הקטנות מקנות לו יכולת להשתחל לחניות קטנות, הוא זריז ושקט מאוד הודות למנוע החשמלי שפועל במהירויות נמוכות, המתלים של ה- CH-R רכים והם תורמים לנוחות נסיעה טובה מאוד.

    מחוץ לעיר, הרכב קצת מתנדנד על מתליו הרכים אך בסך הכל נוחות הנסיעה שלו טובה. בידוד הרעשים לא אחיד, רעשי המנוע והכביש כמעט ולא נשמעים במהירות 100 קמ"ש אך רעשי הרוח בהחלט בולטים כיאה לרכב גבוה.

    בכביש המהיר, הרכב מסוגל לנסוע כמעט לבדו, המערכת לתיקון סטייה מנתיב פועלת טוב אך מחזירה לנתיב רק כאשר מדובר בסטייה שולית וזהירה מאוד. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת מצוין ומווסתת את המהירות לפי התנועה מלפנים.

    מפרט טכני וגרסאות

    הרכב מגיע לישראל עם שני מנועים: מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין בעל 116 כוחות סוס ו19 קג"מ (דגם לא היברידי) ומנוע 1.8 ליטר בנזין המפיק 98 כוחות סוס המצורף למנוע חשמלי, ההספק המשולב הוא 122 כוחות סוס (הגדם ההיברידי). שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

    על דף הנתונים, ה CH-R מציע יכולות מאכזבות ביחס לקטגוריה, הזינוק מאפס למאה אורך 11 שניות והמהירות המרבית היא 170 קמ"ש אך על הכביש ה CH-R מרגיש זריז וחזק יותר בזכות המומנט המידי שמציע המנוע החשמלי. גם תיבת ההילוכים הרציפה נעימה וחלקה ובהאצות יודעת לשמור על המנוע בתחום היעיל.

    לקוחות שמחפשים ביצועים עדיפים על חשבון צריכת דלק, מוזמנים לבחור בגרסת הטורבו שמציעה זריזות טובה יותר במהירויות גבוהות ומהירות מרבית של 186 קמ"ש.

    צריכת הדלק של הרכב מעולה בגרסה ההיברידית. הרכב צרך כ15 קילומטרים לליטר בנסיעה מאומצת, כ-18 בנסיעה ממוצעת ו22-23 קילומטרים לליטר בשיוט חסכוני.

    מחירון

    מחירו של ה CH-R מתחיל ב142 אלף שקלים לגרסת הטורבו בנזין, 144 אלף שקלים לגרסה ההיברידית ו150 אלף שקלים לגרסה ההיברידית ברמת האבזור הגבוהה. המחיר הגבוה מציב את הרכב לא כמתחרה של ניסאן ג'וק שמידותיו דומות לו אלא בין הג'וק לג'יפונים הגדולים יותר כגון מאזדה CX5 ודומותיה.